USA - Orlando - Tampa - Clearwater beach

2014-09-01, 15:23:10 / Kategori: Minnen
En rätt kall och mörk februari kväll i boden, långt bort från sol, palmer, havet och värmen, bestämmde jag och Gustav oss väldigt spontant att vi skulle till USA och upptäcka Florida. 

I mars/ april bokade vi flygbiljetter, passen var redan klara och resväskor inhandlade. 
 
10 juni satte vi oss på ett av sas plan som tog oss 90 mil söderut, vill säga stocklholm. Där spenderade vi en gratis natte på Clarion tack vare min super gulliga pappa. Skålade i baren på högsta våningen med fantastisk utsikt, 36h senare satt vi i ett stort hus i kissimmee, Florida. 

Drygt två veckor spenderade vi i detta fantastiska land, två veckor av högluftfuktighet, sol, bad, värme, nöjen och en hel del alkohol ;) 
Vi har besökt universal studios, island of adventure, disney world, outlets, olika malls, aquatica, clearwater beach.
Vi har sett Jennifer Lopez live, ätit på cheescake factory, ätit på hard rock café, åkt cab, hållit i alligatorer, ätit alligatorer, varit på alligator jakt, druckit äckliga drinkar mitt på dagen (happy hour), handlat cider och öl i vanliga mataffärer, handlat på Wallmart, ätit haj. Listan kan göras lång.
Hur som så är det det absolut bästa två veckorna i mitt liv, så himla roligt alltså. Drömmer mig tillbaka varje dag och längtar tills nästa gång. (Ja, jag ska tillbaka, utan tvekan). Förresten så var Ella och Kristoffer, Gustavs bästa kompis och hans tjej där, nästan exakt samtidigt som oss så vi hängde en hel del med dem. As roligt!!!
 
Nåja, bilderna får tala för sig själv nu..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?